بازاریابی شبکه ای یا به اصطلاح نتورک مارکتینگ یا بازاریابی چند سطحی ، به نوعی روش فروش گفته می شود که در آن شرکت ها و تولیدکنندگان کالا، محصولات خود را بدون واسطه به فروش می رسانند. اما اهمیت بازاریابی شبکه ای زمانی است که مشتریان می توانند در صورت تمایل پس از خرید محصولات آنها را بازاریابی کنند و سود آن را دریافت نمایند.
درآمد و سود حاصل از بازاریابی شبکه ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیر مجموعه به دست می آید.
مهمترین مسئله ای که در مورد بازاریابی شبکه ای مطرح است حذف واسطه بوده و مشتری از قیمت تمام شده محصولی یا کالایی که خریداری کرده است رضایت دارد. بازاریابی شبکه ای به طرق مختلف صورت می پذیرد بازاریابی به صورت کلامی و بازاریابی به صورت چهره به چهره و ....
کشورهای که در بخش بازاریابی شبکه ای سرآمد دیگر کشورها هستند عبارتند از آلمان، ایتالیا ، ژاپن ، چین ، آمریکای شمالی.
طراحی سایت بازاریابی شبکه ای برای تولید کنندگان محصولات و کالاهای مختلف می تواند بهترین شیوه بازاریابی باشد. خریدار کالاها و محصولات می توانند از طریق سایت انتخاب بهتری برای خرید کالای مورد نظر خود داشته باشند و همچنین می توانند با معرفی محصولات سودی را نیز نصیب خود کنند.
مقالات پر بازدید